Genom att klicka på "Godkänn alla cookies" samtycker du till lagring av cookies på din enhet för att förbättra webbplatsnavigering, analysera webbplatsanvändning och hjälpa till i våra marknadsföringsinsatser. Se vår integritetspolicy för mer information.

Hammarby sjöstad

En kombination av stad och vatten erbjuds i Hammarby Sjöstad. Vårt bekväma lägenhetshotell ligger på promenadavstånd från det pulserande Södermalm och ett stenkast från Tele2 Arena och Globen. Här kan ni starta varje dag med en promenad eller löptur längs kanalen!

A hotel lobby
Boka
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
För dig som vill komma hem till ett bekvämt boende.

BOKA ETT SMART BOENDE

I Hammarby Sjöstad erbjuder vi 168 moderna och välutrustade hotellägenheter. Varje enhet är designad för att ge en känsla av ett hem och komfort, med tillgång till alla faciliteter. Boendet är perfekt oavsett om du stannar en enstaka natt, veckovis eller månadsvis.

Området passar dig som söker en aktiv livsstil med närhet stadens utbud. Hammarby Sjöstad erbjuder ett rikt utbud av restauranger, butiker och fritidsaktiviteter, samt enkel kommunikation till alla delar av Stockholm. Ni som gäster kan njuta av smarta faciliteter såsom:

  • Strategiskt läge
  • 24-timmarsreception
  • Stora lägenheter
  • Bra kommunikationer
  • Tillgång till tvättstuga
  • Hotellägenheter med kök
  • Goda parkeringsmöjligheter
  • Restaurang Copper Club Gin Distillery i huset

HOTELLETS FACILITETER OCH SERVICE

På Biz Apartment Hammarby Sjöstad erbjuds en mångfald av faciliteter och service för att din vistelse ska bli så trivsam och smidig som bara möjligt. Vårt dedikerade team välkomnar er till elegant inredda hotellägenheter med moderna bekvämligheter som tillgång till restaurang och praktiska konferenslokaler för att bara nämna en bråkdel.

SVAR PÅ VANLIGA FRÅGOR / Hammarby Sjöstad

Biz Apartment Hammarby Sjöstad är perfekt för dig som vill bo på ett lägenhetshotell som både har hotellets generösa service och en skön hemkänsla. Nedan hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får.

Hur tar man sig till hotellet från Arlanda flygplatsen?

Du kan ta tåget (Arlanda Express) eller flygbussarna från flygplatsen till centralstationen.Från Stockholms Centralstation behöver du ta gröna linjen mot "Hagsätra", "Farsta Strand" eller "Skarpnäck" och hoppa av vid stationen Gullmarsplan.Vid Gullmarsplan tar ni tvärbanan (nummer 30) och hoppar av vid stationen "Sickla Kaj". Från Sickla Kaj är det gångdistans till vårt hotell. Vänligen skriv in "Korphoppsgatan 10" eller "Heliosgången 20" för att hitta hit.

Behöver man ta med sig någonting/vilka faciliteter ingår i hotellägenheten?

Alla våra hotellägenheter är fullt utrustade både vad gäller handdukar, sängkläder samt köksutrustning – så detta är ingenting ni behöver ta med.

Finns det parkering/garage?

Hotellet erbjuder antingen garage eller inhägnat utomhus parkering. Detta kan endast bokas vid ankomst till hotellet.

Finns det tvättmöjligheter?

Ja, tvättstuga finns att boka på alla våra hotell. Avgift kan tillkomma.
Tvättmedel finns att köpa i receptionen.

Får man ta med husdjur?

Vi har ett begränsat antal hundvänliga lägenheter som endast går att boka direkt med vår bokningsavdelning.

Har ni chromecast på rummet/koppla sin telefon till TV?

Nej, det har vi inte.

Har ni en restaurang/bar?

Ja, det finns en restaurang i anslutning till hotellet.

Har ni ett gym på hotellet?

Nej, närmaste gym är Nordic wellness, 3min från hotellet.

Har ni handikappanpassade rum?

Ja det har vi, man bokar det direkt på vår bokningsavdelning.

Hur betalar man sin vistelse hos er?

Vi är ett kontantfritt hotell och en vistelse hos oss betalas antingen i receptionen med kort eller förbetalas vid bokningstillfället.

Hur tar man sig enklast till stan?

Man tar tvärbanan 30 mot Solna station och hoppar av vid stationen "Gullmarsplan" sedan byter man till Tunnelbana (gröna linjen) mot "Alvik", "Åkeshov" eller "Hässelby Strand" och hoppa av vid stationen T-centralen.

Ingår det frukost?

Det är möjligt att välja att boka med frukost vid bokningstillfället. På Gärdet serveras en frukostbuffé och på övriga hotell serveras en frukostpåse.

Ingår det städning?

Ja, städning ingår i din vistelse och genomförs en gång i veckan.

Vid vistelser om mindre än 7 dagar kommer således ingen städning att genomföras.

Kan jag som privatperson bo hos er?

Ja, vi välkomnar både privatpersoner och företagsgäster till våra hotell!

Vad gäller vid icke-återbetalningsbara bokningar?

Icke-återbetalningsbara bokningar kan inte ombokas, ändras eller avbokas efter att dem är genomförda.

Bokningen skall vara bokad i namnet på gästen som ska bo, detta kontrolleras vid ankomst genom uppvisande av identifikation.

Icke-återbetalningsbara bokningar betalas direkt vid bokningstillfället. För att detta ska vara möjligt måste namnet på betalkortet matcha namnet på gästen i bokningen. Annars kommer kortdebitering inte vara möjlig och bokningen kommer att avbokas.

Vad är era husregler?
  • Av säkerhetsskäl får endast personal och registrerade gäster vistas i lokalerna efter kl. 22.00.
  • Alla besökare måste kunna visa legitimation på begäran från personalen i receptionen.
  • Inga besökare eller icke-registrerade gäster får vistas i rummen efter kl. 22.00.
  • Ingen hög musik eller störande aktiviteter efter kl. 22.00.
  • Observera att alla våra hotell är rökfria. Vid misstänkt rökning i rummet debiteras en straffavgift på 5000 kr.
  • Du är fullt ansvarig för alla skador du kan orsaka på hotellets rum eller allmänna ytor under din vistelse.
  • Användning av lustgas (N2O) och andra typer av gaser tillåts ej i våra allmänna ytor eller på våra hotellrum. Vi kommer debitera gästen en extra avgift på 500kr/patron för de som lämnar kvar denna typ av gaspatroner.

I händelse av överträdelse av husets policy förbehåller sig Biz Apartment rätten att vägra tjänster till någon och de kan komma att få lämna lokalerna.

Vad är era ändrings- och avbokningsrelger?

Vilka avbokningsregler gäller på Biz Apartment, när man bokar via vår centrala bokningsavdelning?

 

För vistelser på 1-7 nätter:

  • Du kan avboka kostnadsfritt fram till 18.00 dagen innan ankomst.
  • Om du avbokar efter 18.00 dagen innan ankomst, debiteras du en avgift motsvarande en natts vistelse.

 

Förvistelser på 8-29 nätter:

  • Du kan avboka kostnadsfritt upp till 4 dagar innan ankomst.
  • Om du avbokar senare än 4 dagar innan ankomst, debiteras du en avgift motsvarande fyra nätters vistelse.
  • För redan boende gäster som justerar vistelselängden med mindre än 4 nätters framförhållning, debiteras 4 nätter.

För vistelser på 30+ nätter:

  • Du kan avboka kostnadsfritt upp till 8 dagar innan ankomst.
  • Om du avbokar senare än 8 dagar innan ankomst, debiteras du en avgift motsvarande åtta nätters vistelse.
  • För redan boende gäster som justerar vistelselängden med mindre än 8 nätters framförhållning, debiteras 8 nätter.

Observera: Dessa regler gäller ej gruppbokningar. För gruppbokningar tillämpas andra avbokningsregler.

Vilken tid är incheck och utcheck?

Incheckning sker från klockan 15:00 och utcheckning innan klockan 12:00.

Vid möjlighet är ni givetvis välkomna att checka in innan 15.00 eller checka ut efter 12:00. Notera dock att detta kommer med en avgift om 150 SEK/ timme. Sen utcheckning erbjuds till maximalt klockan 15:00. Ta gärna kontakt med receptionen för frågor om möjligheten finns.

Vilken är den kortaste respektive längsta vistelselängden jag kan bo hos er?

Hos oss kan man boka vistelser om allt från en natt till tre månader.

Är era hotell bemannade?

Ja, våra hotell är bemannade. På Gärdet, i Hammarby Sjöstad och Bromma är receptionen bemannad dygnet runt. I Solna är receptionen bemannad 13:30 till 08:00.

Hittar du inte svaret du söker?

Skicka ett mejl till oss med din fråga så återkommer vi så snart vi kan.